
Elektro-
mobilita




Objevte řadu elektrifikovaných vozů
Elektrifikace vozidel je jednou z odpovědí na potřebu snižovat lokální znečišťování emisemi.
Přečtěte si, jaké jsou základní rozdíly mezi jednotlivými elektrifikovanými modely Ford.

Hybrid (HEV, někdy také FHEV)
Hybridy mají dva zdroje hnací síly. Automaticky přepínají mezi konvenčním pohonem na spalovací motor, čistě elektrickým režimem (na krátké vzdálenosti) a režimem kombinovaným, v němž vůz pohání oba motory zároveň.
Akumulátor se nabíjí automaticky během jízdy, např. regenerativním brzděním. Nutnost nabíjet akumulátor ze zásuvky nebo nabíječky odpadá.

Plug-In Hybrid (PHEV)
Pro osobní vozy.
Stejně jako u klasického hybridu mají i plug-in hybridy dva zdroje hnací síly a při jízdě dochází k přepínání mezi pohonem na spalovací motor, čistě elektrickým režimem a režimem kombinovaným, v němž vůz pohání motory zároveň. Zapojování jednotlivých motorů může probíhat automaticky nebo ho můžeme ovlivnit volbou jednoho ze 4 režimů.
Větší akumulátor umožňuje urazit delší vzdálenosti čistě na elektrický pohon. Akumulátor se při jízdě nabíjí automaticky. Zaparkovaný vůz je vhodné nabíjet ze zásuvky či nabíječky. Vůz si zároveň umí při jízdě vyrobit elektrickou energii sám pomocí spalovacího motoru.

Plug-In Hybrid (PHEV)
Pro užitkové vozy.
U modelové řady Custom jsou kola poháněna vždy jen elektromotorem. Spalovací motor nikdy nepohání vůz, jeho úkolem je v případě potřeby dobíjet akumulátor pro umožnění delší jízdy.
Zaparkovaný vůz můžete nabíjet ze zásuvky nebo nabíječky.

Mild Hybrid (mHEV)
Mild-hybridní vozy mají dva zdroje hnací síly, které spolupracují – běžný spalovací motor a akumulátorem napájený kombinovaný startér-generátor. Startér-generátor zde nikdy nepohání vůz sám, ale podporuje spalovací motor. Zvyšuje točivý moment, tím pomáhá při rozjezdu a snižuje tak spotřebu paliva.
Akumulátor se nabíjí automaticky během jízdy, např. regenerativním brzděním. Nutnost nabíjet ze zásuvky nebo nabíječky tak odpadá.

Elektromobil (BEV)
Elektromobily jsou poháněné energií z akumulátoru. Akumulátor má největší kapacitu v porovnání s hybridními pohony a zvládá nejdelší dojezd na elektrický pohon. Takový vůz vykazuje nulové lokální emise. Nabíjí se ze zásuvky nebo nabíječky.
Při jízdě je dojezd prodlužován např. regenerativním brzděním nebo jízdou setrvačností.
Elektrifikované vozy Ford | Kombinovaný pohon kol (spalovací motor i elektromotor) | Pohon kol jen elektromotorem | Dobíjení ze zásuvky nebo nabíječky | Obvyklý dojezd čistě na elektrický pohon |
---|---|---|---|---|
Hybrid | 1–3 km | |||
Plug-in hybrid (osobní vozy) | 40–60 km | |||
Plug-in hybrid (užitkové vozy) | 40–60 km | |||
Mild-Hybrid | – | |||
Elektromobil | 160–600 km |
Videa hybridních technologií
Možnosti externího nabíjení
plug-in hybridů a elektromobilů
Ty se střídavým proudem (AC, 22 kW) zvýší dojezd přibližně o 50 km za hodinu nabíjení. Nabíječky se stejnosměrným proudem (DC, 50 kW) zvýší dojezd přibližně o 220 km za hodinu nabíjení.