Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

24.11.2017

Ken Block a jeho auta do běžného provozu

Kena Blocka, známého výtržníka za volantem, netřeba dlouze představovat. Temperamentní Kaliforňan stojí např. za seriálem Gymkhana, kde rajtuje dveřmi napřed více než v přímce. Ve svých videích Block zpravidla "gumuje" ve speciálně upravených autech, např. Fordu Mustang Hoonicorn RTR V2 s výkonem 1400 koní. Ovšem v čem jezdí Block nakupovat, jsme až donedávna nevěděli.

Kena Blocka můžeme potkat i na normálních silnicích

Jakkoliv exstaticky a uvolněně mohou Blockovy kousky působit, vždy se jedná o pečlivě připravené projekty. Jeho tým si pronajímá silnice, kde není běžný provoz. Využívají se auta, která by neměla šanci dostat běžnou silniční homologaci. Ovšem i Block je jenom člověk a také si potřebuje občas nakoupit, zajet k lékaři či třeba odvézt děti do školy. Prostě potřebuje se vydat coby běžný motorista do běžného silničního provozu. A to s bláznivým Hoonicornem nejde. Na Uber ani na taxislužby ale odkázaný není. Ke každodennímu dojíždění využívá Focus RS a dále unikátní Ford RS200.

Ne Focus RS, ne Escort RS2000. Ford RS200 je samostatný model

Zarytí fanoušci modrého oválu RS200 znají. Jde o doslova kultovní model Fordu, který přitom vznikl v podstatě náhodou. Ford na počátku 80. let přemýšlel, jak vylepšit svůj závodní Escort. Zpočátku auto neslo výrobní název Escort RS 1700T. Nakonec ale došlo k tak výrazným změnám, že už se jednalo o nový model. Ten závodní divize modrého oválu pojmenovala poměrně stroze jako Ford RS200. Jízdní projev ale byl ale impozantní. Poháněná byla všechna čtyři kola, uprostřed uložená přeplňovaná osmnáctistovka dávala v civilní verzi 250 koní, v závodní úpravě pak 350, příp. 450 koní. Na vývoji vozu se podíleli lidé, kteří měli zkušenosti z F1.

Vyrobeno 200 exemplářů Fordu RS200

Celkově bylo Fordu RS200 vyrobeno, jak napovídá název, 200 kusů. Bylo to dáno tehdejšími požadavky FIA. Organizace nařizovala, aby každý závodní vůz soutěžící v rámci (dnes legendární) skupiny B existoval v alespoň 200 exemplářích určených a homologovatelných pro běžné silnice. Z celkového počtu dvou set vyrobených exemplářů prošlo 24 úpravou označovanou jako "E" či "E2". Tato auta se pak účastnila řady závodů. Martin Schanche s Fordem RS200 E2 upraveným na výkon přes 650 koní např. zvítězil v rallycrossu v roce 1991. Vůz si vzal na paškál také tým seriálu Top Gear. Známý moderátor s ním během testu dokonce vyletěl z tratě.



Novinky