Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

4. 5. 2018

Supersport a pick-up v jednom? Ford jeden takový postavil. V roce 1966

Ford F-150 Raptor či nově Ranger Raptor sice do určité míry spojují prvky užitkových a výkonných vozů. Jednoznačně u nich ale převažuje užitný prvek. O nemožné - tedy dokonalé zkřížení dvou zcela odlišných pojetí auta - se nicméně již v roce 1966 modrý ovál pokusil, a to prostřednictvím unikátního konceptu Ranger II.

Extravagance sporťáku a praktičnost pick-upu

K příslovečnému zkřížení ještěrky a velblouda se Ford pokusil již před více než půl stoletím. Na pomoc si přitom vzal těžkou váhu futuristického designéra jménem Syd Mead. Výsledek byl dech beroucí. Futuristický koncept pick-upu využíval nahoru se otevírající dveře. Boční okna, střešní okna a čelní sklo pak v podstatě splývaly v jeden průhledný celek. Na první pohled se Ranger II odlišoval od ostatních pick-upů i silně zkoseným čelním sklem, což dávalo jasně na vědomí, že tady se aerodynamika setsakramentsky řešila. Mřížka chladiče byla z extrudovaného hliníku. Nákladový prostor byl lemován ořešákovým dřevem.

Zajímavým prvkem je také hrotovitý přední nárazník, který by dnes uměl vykouzlit nejednu vrásku na čele inspektorům Euro NCAP, a také středový kruhový otvor.

Koncept, který skutečně fungoval

Zajímavé na Rangeru II je i to, že ačkoliv šlo o koncept, vůz reálně fungoval. Postaven byl na podvozku vozů Ford kombi z roku 1963 a podle všeho měl, kromě jiného, i funkční klimatizaci. Do výroby se ale nedostal. 



Novinky