Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

15. 6. 2018

Ford Mustang Shelby GT350 pro rok 2019 nabízí upgradovaný podvozek a ještě lepší aerodynamiku

Vidět Carroll Shelby přepracovaný vůz GT350, určitě by byl nadšený. Modernizovaná verze ostrého Mustangu přiváží vylepšenou aerodynamiku a přepracovaný podvozek. Řada řešení přitom vychází ze závodních speciálů a také z nového chystaného Shelby GT500 s výkonem přes 700 koní.

Aktivní mřížka chladiče a nový zadní spojler

O co možná nejefektivnější proudění vzduchu kolem karoserie se stará aktivní mřížka za maskou chladiče a také úplně nový zadní spoiler, jenž bude k dostání také s volitelnou Gurneyho klapkou. Konstruktéři prováděli testování jak během simulací v aerodynamickém tunelu, tak na skutečném závodním okruhu. Výsledkem bude kromě uhrančivého jízdního projevu také nějaká ta vteřinka navíc, vydáte-li se s novou "šelbinkou" na závodní dráhu. Velice slibně zní skutečnost, že jde o techniku využívanou v závodních vozech a také v novém (zatím stále ještě neodhaleném) Shelby GT, které má podle všeho disponovat výkonem přes 700 koní

Vylepšený podvozek

O mimořádné svezení se postará také přepracovaný podvozek, u něhož došlo k překalibrování pružin i magneto-reologických tlumičů MagneRide. Vůz obouvá nové pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 o rozměrech 295/35 R19 vpředu a 305/35 R19 vzadu, které spočívají na nových 19palcových kolech. Na uzdě auto drží brzdy Brembo vepředu s šestipístkovými a vzadu se čtyřpístkovými třmeny. Aby vaše pokusy stát se novým Michaelem Schumacherem neskončili neslavně, máme tu třístupňový stabilizační systém, jehož precizní nastavení je založeno na poznatcích ze stovek ostrých závodních hodin absolvovaných Ford Performance.

U vývoje byl Billy Johnson

Hlavní postavou týmu, který ladil nový Shelby GT350, byl Billy Johnson, závodní jezdec s pořádným kopcem zkušeností z FIA World Endurance Ford GT a IMSA Mustang GT4. Výsledkem je dle Johnsona vůz, ve kterém se bude profesionální i méně zkušený řidič cítit jako superhrdina. 

Pod kapotou nejsilnější atmosféra všech dob

Srdcem motoru zůstává osvědčený vidlicový osmiválec o objemu 5,2 litru. Kromě uhrančivého výkonu 533 koní se na jeho adresu sluší poznamenat, že jde o nejsilnější atmosférický motor v dějinách automobilky Ford. Jeho síla je přenášena obligátně na zadní kola, a to pomocí šestistupňového manuálu od Tremec.



Novinky