Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

13. 7. 2018

Inteligentní odpružení nového Fordu Focus se umí připravit na průjezd výmolem

Výmoly patří do prosté reality jízdy autem. Na některých místech více, jinde méně. Sametově vyhlazený povrch ale najdeme pramálo kde, snad možná na závodních okruzích. Dobrou zprávou ale je, že nejde o problém zcela neřešitelný. Např. nový Ford Focus nabízí systém, který podvozek na "vlétnutí" do výmolu připraví. Auto se tak méně opotřebováva

Systém ucítí, jakmile se auto začne bořit do výmolu, a zpevní odpružení

Systém nazvaný Continuously Controlled Damping funguje na principu senzorů, které umí rozpoznat, když se kolo začne bořit do prohlubně na silnici. Zareaguje tak, že v řádu milisekund vyšle signál ke zpevnění odpružení. Díky chvilkově tvrdšímu podvozku se kolo přes výmol jakoby přenese (tj. nezaboří se příliš hluboko) a při výjezdu z něj na stěnu výmolu nenarazí tak tvrdě. To znamená samozřejmě více komfortu pro posádku. A nezpochybnitelným plusem je i fakt, že se takto šetří podvozek.

Nejlépe reagují zadní kola

Systém chrání přední i zadní kola. Nejefektivnější je ale právě u zadních kol. Ta totiž mají určitý čas se na průjezd vytlučenou částí vozovky připravit. Zatímco přední kola reagují až tehdy, kdy se do výmolu auto začne nořit, zadní kola již disponují signálem od předních kol a zpevní se ještě před tím, než do výmolu najedou.

Ford si "kopíruje" reálné výmoly a na základě nich testuje

Na internetu koluje řada dotazníků a objevují se diskuse, jejichž účastníci se snaží najít nejhorší a nejrozbitější cestu v ČR/Evropě/na světě. My můžeme, s trochou nadsázky, prohlásit, že ta nejhorší cesta, jaká existuje, se nachází v Belgii. A nejde přitom o důsledek trestuhodného pochybení tamějších silničářů. Nejrozbitější cesta se nachází v testovacím centru Ford. Technikové automobilky zde trýzní podvozky nových vozů Ford, a to včetně Focusu a jeho systému Continuously Controlled Damping. Zajímavé je také to, že testovací výmoly nevznikly náhodně, nýbrž se jedná o přesné repliky skutečných nacházejících se na cestách řady zemí světa. Nejde tak o žádné laboratorní testy.



Novinky