Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

3. 8. 2018

Shelby GT40 je moderní replika vítězného Fordu GT40, který triumfoval v roce 1966 v Le Mans

Ford se v roce 1966 zapsal do automobilové historie svým zdrcujícím triumfem v Le Mans, kdy obsadil všechny tři pozice na bedně. Triumfu dosáhl pomocí závodního modelu Ford GT40. Jeden z vítězných kousků si můžete již zanedlouho pořídit v aukci (pokud máte na účtě zbytných asi 250 000 000 korun). Anebo se můžete obrátit na Shelby American, který staví téměř věrnou repliku závodního vozu.

Více než dvě třetiny použitých dílů souhlasí s původním závodním vozem

Shelby GT40 není přesnou replikou vítězného závodního auta. Zaměnitelné jsou nicméně více než dvě třetiny dílů. Zachovány byly rozměry. Dobový je také interiér. Interiér závodního Fordu GT40 na první pohled zaujal sedačkou řidiče umístěnou v pravé části karoserie, po jejíž pravé straně se nacházela řadicí páka. Standardně totiž u pravostranných aut nacházíme řadicí páku vlevo od volantu. Vývojáři vozu v čele s Carrollem Shelbym zvolili toto řešení před více než půl stoletím v zájmu optimalizace rozložení hmotnosti a s tím související aerodynamiky a jízdních vlastností. Shelby American nicméně u své moderní skoro-repliky nabízí i levostranné řízení. 

Auto je k dispozici ve třech barevných provedeních - černá/stříbrná, modrá/bílá a červená/bílá. Za auto bez motoru a převodovky si u Shelby American řeknou o 169 995 dolarů, tedy zhruba 3,75 milionu korun.

Pouze 20 exemplářů, ale s klimatizací

Vyrobena bude pouhopouhá dvacítka vozů Shelby GT40. Ačkoliv je kladen důraz na vysokou míru historické autenticity (auto má např. i totožné dvě palivové nádrže z nerez oceli) a stejná 15palcová kola obutá do pneumatik s dobovým vzorkem, jízdu horkým letním dnem zpříjemní klimatizace. Pokud jde o pohonnou jednotku, tu si vybíráte sami. Vhodnou alternativou by byl určitě osmiválec Ford Coyote, případně motor Ford FE 427.



Novinky