Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

06.08.2018

Upravený Ford GT si na ranveji zahrál na tryskáč. Při závodu na míli se rozjel na 470 km/h

Pro někoho hrdina, pro jiné blázen. Ať už se na Johnnyho Bohmera díváme jakoukoliv optikou, jasně za něj hovoří čísla, díky nimž se dostal do Guinessovy knihy rekordů. Naposledy dal o sobě vědět v roce 2017 na testovací ranveji Kennedyho vesmírného centra, kde svůj 2700koňový Ford GT rozjel na uhrančivých 470 km/h.

"Obhajoba" titulu

Bohmer se se svým plechovým společníkem, jehož výkon bude možná pohodlnější udávat v megawattech než kilowattech, už v roce 2012 rozjel na 453 km/h. V roce 2017 jej sice překonal konkurenční Ford GT, když zaznamenal rychlost 470 km/h. Do Guinessovky nicméně výkon zapsán nebyl, jelikož na trati nebyli přítomní příslušní pozorovatelé. Bohmerův rekord tedy oficiálně nepadl.  Johnny Bohmer ale i tak zareagoval s cílem na mílovém závodě se startem z klidu překonat psychologickou (a snad i mýtickou) hodnotu 300 mil za hodinu (480 km/h). A ještě v roce 2017 se se svým silně upraveným Fordem GT (přezdívaným BADD GT) vypravil na ranvej Kennedyho testovacího centra na Floridě. Zaznamenaný výsledek činil 467 km/h, čímž došlo k překonání jeho vlastního rekordu a přiblížení se nepotvrzenému rekordu konkurence. Podle serveru Jalopnik si Bohmer po skončení závodu stěžoval na pokles tlaku turba na šestý stupeň. A co víc, při brzdění mu selhal a odtrhl se brzdicí padák. Vůz se mu nicméně podařilo zastavit, třebaže si po zastavení myslel, že auto začíná hořet (tak obrovské horko brzdy vyprodukovaly).

Další meta: 500 km/h

Snahou Bohmerova týmu je překonat metu 315 mil za hodinu (504 km/h). Dlužno ale dodat, že se bavíme o rychlosti, které je auto schopné dosáhnout v závodě typu "standing mile". Tzn. že této rychlostí musí vůz dosáhnout během 1 míle. Nemá tak na rozjetí libovolně dlouhé prostranství.  Jinak co se týče použitého Fordu GT, ten sice byl silně modifikován pro potřeby drtivé akcelerace. Nejde nicméně o drag speciál. Vůz se musí bezpečně udržet na silnici a musí zůstat ovladatelný i v rychlostech kolem 500 km/h, což klasické drag speciály rozhodně neumí. Ostatně i díky tomu, jde o rekordmana s klasickou silniční homologací. Potkat jej tak teoreticky můžete i na parkovišti některého z amerických supermarketů. Zdroj foto: motor1.com



Novinky