Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

11.10.2018

Polská společnost KHM Motor upravila Ford Mustang. Výsledek je, diplomaticky řečeno, zajímavý

Ford Mustang je ikonickým sporťákem a v(d)ěčným podkladem pro rozličné úpravy, vylepšení apod. Některé jsou strhující a musí na ně být pyšná i samotná automobilka. Jiné jsou, řekněme, diskutabilní. Troufáme si tvrdit, že do druhé kategorie spadá vůz Warszawa M20 GT od polské firmy KHM Motor.

Vůz vzdává čest polskému automobilovému průmyslu

Sporťák pojmenovaný po polském hlavním městě vzdává hold stejnojmennému vozu vyráběnému automobilkou FSO v letech 1951-1973. Šlo o první osobní automobil vyvinutý a v Polsku vyráběný po druhé světové válce, byť šlo zpočátku o v licenci vyráběnou kopii sovětského vozu GAZ M-20 Pobeda. Modernizace - a "popolštění" - se auto dočkalo v roce 1957. Moderní reinkarnace s přídomkem GT je tak do určité míry možno chápat jako vůz vytvořený k 50. výročí této události. A nutno dodat, že Poláci s autem trefili hřebíček na hlavičku. Emoce a reakce sportovní vůz vyvolává, a to i v zámoří. Otázkou jen je, zda šlo o správnou hlavičku správného hřebíčku.

Kolem 10 exemplářů ročně? 

Zda se vám auto líbí, či ne, to si rozhodněte sami. My bychom se chtěli zdržet jakýchkoliv hodnotících komentářů. Řada motoristických serverů a novinářů ale na adresu polského něcojakomustangu nešetří kritikou. Např. Brian Silvestro ze serveru Road and Track jej nazval "abomination" - odpornost. 

A nadvakrát pyšný očividně není ani Ford of Europe. Polská firma sice zpočátku na svém webu uváděla, že si vůz ponechá logo modrého oválu. Ford se nicméně od reinkarnace distancoval, použití loga označil za nezákonné a vyvrátil, že by s KHM Motor jakkoliv spolupracoval. To je v kontrastu s další informací dříve uvedenou - a již smazanou - na polském webu, která tvrdí, že měl modrý ovál oficiálně dodávat některé díly. Bez nich je velkou otázkou, zda se Polákům podaří splnit výrobní cíl kolem 10 vozů ročně. Samostatnou kapitolou je otázka, zda se najde dostatek majitelů Fordu Mustang ochotných nechat své auto takto přestavět.

A když už se bavíme o dílech, vězte, že zadní LED světla pocházejí z Mercedesu-AMG GT. Dle serveru Carscoops pak další komponenty pocházejí i třeba z Chevroletu Camaro.

Jedna z věcí, která se ale Polákům nedá upřít, je obrovský nárůst výkonu vozu Warszawa M20. Z původních 52 koní vystřelil rovnou na úctyhodných 460 koní. To, že jde o posílení díky instalaci vidlicového osmiválce z Fordu Mustang GT, už ponechme stranou.



Novinky