Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

12.11.2018

Ford kupuje koloběžkový start-up Spin za 2,2 miliardy korun

Dopravní kolapsy, znečištěné ovzduší, prašnost, hluk...to jsou jen některé z problémů, se kterými se potýká řada velkých měst po celém světě. Automobilka Ford se v oblasti chytré mobility a sdílení (nejen) aut jakožto prostředků optimalizace dopravní situace ve městech angažuje dlouhodobě. Jejím posledním počinem je investice 2,2 miliard korun do koloběžkového start-upu Spin. 

Spin chce expandovat na 100 trhů. Zamíří možná i do Prahy

Spin je sice start-up, jehož historie se píše jen několik měsíců. Ambice subjektu jsou ale nemalé. Rád by z USA, kde aktuálně působí v 9 městech a na 5 univerzitních kempusech, expandoval během 18 měsíců na stovku trhů po celém světě, dost možná včetně toho českého. K dosažení svého cíle je přitom již několik dní o poznání blíže, a to díky investici ve výši 100 milionů dolarů (cca 2,2 miliardy korun) od Fordu. Modrý ovál v rámci zakoupené sharingové platformy na elektrické koloběžky zamýšlí půjčovat také svá elektrokola Ford GoBike

Na periferii autem. Do centra pak na koloběžce?

Je jasné, že koloběžky ani elektrokola problém silné urbanizace samy o sobě nevyřeší. V kombinaci s dalšími změnami a inovacemi ale mohou výrazně přispět k tomu, že se budeme ve velkých městech i za 20, 30 či třeba 50 let cítit dobře a budeme moci zhluboka dýchat. 

Jak přesně? Umíme se představit, že vjezd do centra města bude umožněn pouze elektromobilům. A pokud budete vlastnit vůz se spalovacím motorem, budete jej muset odstavit na kraji města s tím, že do centra dojedete buď sdíleným elektrickým autem, anebo - dovolí-li to počasí a jiné faktory - na koloběžce. Pro taková jednostopá a dvoustopá vozidla navíc v centru mohou být vyhrazena parkovací stání, takže ty tam budou i obvyklé potíže s parkováním. Samostatnou kapitolou pak bude autonomizace silničního provozu, která by měla přispět, mimo jiné, i k tomu, že budou auta maximálně vytížena, samy se vyhnou kolonám a problematickým místům apod.



Novinky