Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

19.11.2018

Muž, který stál za driftovací ruční brzdou Fordu Focus RS, si doma postavil závodní dráhu

Na známé rčení, že není vhodné nosit si práci domů, příliš nedbal John Wicks, inženýr, který stál u zrodu speciální ruční brzdy označené jako Drift Stick (najdeme ji v novém Fordu Focus RS). I když pravda, on si práci domu spíše přivezl. Na svém pozemku si totiž postavil nefalšovanou závodní dráhu.

Z bývalého závodníka šel Wicks do vývoje

John Wicks v 90. letech závodil v rámci American Race Truck Series. V posledním ročníku, ve kterém závodil, se mu podařilo vyhrát. Na prvním místě dovezl do cíle vůz s karoserií Fordu F-150 s pětilitrovým osmiválcem a čtyřstupňovým automatem pod kapotou. Po zrušení šampionátu se Wicks rozhodl, že závodním autům jen tak sbohem nedá a že si na svém pozemku na michiganském venkově postaví nefalšovanou závodní dráhu. Tu pravidelně brázdí ve starém závodním pick-upu, na čtyřkolce a občas se na ni vydá i s traktorem. 

Wicks je podepsaný pod první generací modelu F-150 Raptor i Focusem RS

Wicks pracuje již 10 let pro Ford Performance, sportovní divizi detroitské automobilky. Znalosti a zkušenosti jak ze závodů, tak ze své "domácí" závodní dráhy využil už v roce 2010, kdy světlo světa spatřila první generace ostrého pick-upu Ford F-150 SVT Raptor. A podílel se, mimo jiné, také na vývoji poslední generace Fordu Focus RS, přesněji řečeno speciální driftovací ruční brzdy pro tento vůz. Elektricko-hydraulické zařízení funguje tak, že pohybem páky instruujete ABS, aby přes spínač zablokovalo zadní kola, která pak do otáček vlítají ve stylu Kena Blocka či Sebastiena Ogiera. Při povolení drift sticku pak následuje porce točivého momentu na zadní kola, která pak "ustřelují" do kýženého driftu. 

Nutno dodat, že zlepšovák funguje pouze ve speciálním driftovacím režimu, který byste v žádném případě neměli používat na běžných silnicích.



Novinky