Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

10.01.2019

Ford má speciálního robota, který simuluje zpocenou zadnici

Průměrný člověk dokáže při extrémní zátěži vyprodukovat až 1,4 litru potu za hodinu. Pokud po cvičení sednete do auta, dost možná na sobě budete mít sportovní oblečení. To pak doma jednoduše hodíte do pračky a máte vystaráno. Ale co se sedačkami v autě? Aby byl interiér vozů Ford maximálně "potuvzdorný", využívá automobilka Ford při testování speciálního robota.

Až 1,4 litru potu za hodinu

Průměrný člověk dokáže při extrémní zátěži vyprodukovat téměř 1,5 litru potu za hodinu. Pokud se tato tekutina dostane na sedadlo (jakože se tam minimálně z části určitě dostane), působí agresivně vůči materiálu, zejména při častých expozicích. Jelikož zakázat klientům, aby se potili, nejde, musí automobilky přicházet s takovým řešením materiálů a designu, které potu dlouhodobě odolá. Ford na příklad testuje odolnost látek pomocí speciálního robota s příznačným názvem Sweaty Robutt (butt = zadek). Premiéru si přístroj odbyl minulý rok u modelu Ford Fiesta. V dnešních dnech se ale začíná využívat pro všechny evropské modely značky

10 let za 3 dny

Úkolem speciálně navrženého robotického ramena je během pouhých tří dnů simulovat 10 let života autosedačky. Rameno na testované sedadlo během tohoto krátkého období pod různými úhly zatlačí celkem 7500 krát (tj. 750 krát ročně, tedy asi 2x denně) s tím, že je zároveň kontaktní polštářek nahříván na teplotu lidského těla. Polštářek je zároveň hadičkami "napájen" tekutinou, což simuluje vystavení potu.

Jak často vy do svého vozu usedáte zpocení?



Novinky