Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

10.01.2019

Nový Ford Explorer je uhlazenější, silnější a napěchovaný technologiemi

Nový Ford Explorer modelového roku 2020 se nám nejprve představil jako policejní speciál pojmenovaný Interceptor Utility. Za pár dní poté následovalo oficiální představení civilní verze. Ve srovnání s předchůdcem se můžeme těšit na vylepšení jízdních a tažných vlastností, chytré technologie a zajímavé výbavové balíčky. Ford Explorer na pulty autosalonů dorazí v létě.

Větší, lehčí a elegantnější

Vůz je založen na nové modulární platformě D6, kterou využívá i Lincoln Aviator. Třebaže se aktuálně přišedší Explorer zvětšil, ve srovnání s předchůdcem zhubl o zhruba metrák, což se pozitivně projeví na jízdních vlastnostech na všech površích. Redukční dieta spočívala především v použití vysokopevnostní bórové oceli. Zaujmou kratší převisy vzadu i vepředu, které oceníte při překonávání prudkých nájezdů v terénu. 

Vůz se bude standardně dodávat na 18palcových kolech z lehkých slitin. K dispozici ale budou i asertivní jednadvacítky. Základní motorizací oblíbeného SUV bude přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,3 litru, jehož výkon Ford umně zaokrouhlil na 300 koní. Variantou ale bude i třílitr s 365 koňskými silami. Zpřevodování bude desetistupňové automatické. Vedle "zadohrabu" modrý ovál nabízí i verzi s pohonem všech kol. Chystá se i k životnímu prostředí (a taky vaší peněžence) mimořádně ohleduplný hybrid stejně tak jako sportovní ST.  Podrobnosti zatím známé nejsou. 

Až 7 jízdních režimů pro komfort a bezpečí za každého počasí

Nový Explorer přijíždí s až sedmi-režimovým (Normal, Trail, Deep Sand/Snow, Slippery, Sport, Tow/Haul, and Eco) terrain management systémem. Verze s pohonem pouze zadních kol pak nabízí režimy Normal, Sport, Trail, Slippery, Tow/haul a Eco. Zlepšily se také tažné schopnosti. Za dvojitě přeplňovanou šestiválcovou verzi můžete zapřáhnout až 2,5t přívěs. Čtyřválec utáhne 2400 kg. Takže až budete vybírat třeba obytný přívěs anebo bude třeba do Chorvatska přepravit loď, nemusíte se příliš omezovat. 

Moderní interiér

Po usednutí na vás dýchne moderna. Nechybí Apple CarPlay ani Android Auto. Samozřejmostí je infotainment s 8palcovým displejem, který ale může mít na přání až 10,1 palců. Kabina efektivněji filtruje hluk z vnějšího prostředí, díky čemuž si o to více užijete rodinný či kamarádský pokec (anebo kvalitní muziku z prémiového 980wattového audiosystému B&O se 14 reproduktory). 

Nechybí 4G LTE připojení s možností vytvoření hotspotu pro až 10 přístrojů. V autě najdeme trojici 12V zdířek, jednu 110voltovou a 4 USB porty. Mnohočlenná rodina se pohodlně uvelebí na standardně dodávaných třech řadách sedadel. V přední řadě lze volitelně objednat vyhřívání a odvětrávání a také 5 masážních režimů. 

Pětice výbavových řad

Modrý ovál bude nabízet pět výbavových stupňů: XLT, Limited, Limited Hybrid, ST a Platinum. Prozatím nebyly oficiálně stanoveny ceny ani hodnoty spotřeby paliva.



Novinky