Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

05.04.2019

Kolik stojí vlastnictví Fordu GT první generace? Budete hodně překvapení!

Není žádným tajemství, že je vlastnictví (super)sportovních vozů drahým špásem. Nejde jen o pořizovací cenu, ale také o dražší náhradní díly, kratší servisní intervaly, "mastnější" pojistky apod. Jak ale ukázal příběh majitele 14 let starého Fordu GT první generace, ani supersport vás nemusí sedřít.

2500 korun měsíčně

Americký novinář a youtuber Doug DeMuro si před několika měsíci udělal radost. Pořídil si totiž Ford GT první generace od majitele, který k němu poctivě vedl evidenci servisních úkonů a oprav. DeMuro tyto údaje nedávno zveřejnil a nutno říct, že pro řadu motoristů mohou být šokující. Za celých 14 let provozu ostrého Fordu GT s osmiválcem pod kapotou za něj původní majitel zaplatil 16500 dolarů, tedy asi 113 dolarů měsíčně (2500 Kč). A to je patrně mnohonásobně méně, než bychom čekali. Pokud vás napadá, že by za lidovými náklady mohl stát absurdně nízký nájezd, uveďme, že vůz má "na hrbu" přes 50000 km, což na supersport není úplně málo. DeMuro na svém kanálu zveřejnil zajímavé video, ve kterém všechny položky popisuje a dále komentuje. Dozvíme se na příklad, že vůz absolvoval celkem 8 krát výměnu oleje či to, že na auto bylo během 14 let instalováno 14 nových pneumatik (jednou se měnili pouze 2 pneumatiky). 

Lidový supersport

Na filozofickou otázku z jedné písničky slovenské kapely No Name - "Čím to je, čím to je, že mesiac so slnkom sa strieda?" - odpověď neznáme. O tajemství nízkých provozních nákladů Fordu GT ale něco říct umíme. Podobně jako ostatní vozy Ford je i "gétéčko" stavěné tak, aby bylo cenově co možná nejdostupnější při zachování přísných nároků na kvalitu a výkon. Věděli jste třeba, že Ford GT první generace využívá blok válců původně z pick-upu? Na otázku proc tomu tak je, existuje jednoduchá odpověď. Protože pokud jedno řešení s lehkými modifikacemi využiji několikrát, snížím tak náklady.

A co víc, cena Fordu GT s léty vzrostla, takže na jeho vlastnictví v podstatě šlo vydělat.



Novinky