Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

05.04.2019

Ford F-600 je novým členem flotily velkých užitkových vozů. Vyplňuje prostor mezi F-550 a F-650

Modrý ovál nedávno představil model F-600, nový přírůstek do řady velkých užitkových vozů F-Series Super Duty (modely F-250 až F-750). Úkolem nové šestistovky je nabídnout přepravní parametry modelu F-650, to však při menších rozměrech vozu - kabinu auto sdílí s modelem F-550.

Nafta i benzín jako pohon

Pod kapotou F-600 nechybí léty prověřený osmiválcový naftový motor Power Stroke o objemu 6,7 litru. Na výběr je ale i ze dvou zážehových variant. Jde o vidlicové osmiválce o objemu 7,3 a 6,2 litru. Ford prozatím nezveřejnil výkon ani točivý moment sedmilitru. Má ale být podstatně výkonnější než stávající desetiválec. Zpřevodování bude automatické a desetistupňové. Poháněná může být jen zadní náprava, anebo všechna kola. Interiér nového F-600 působí relativně spartánsky. Od takového pracanta se ale nic jiného nemůže čekat. I přes důraz na nekompromisní funkčnost nechybí asistenční a život zpříjemňující technologie, které známe z osobních vozů Ford - infotainment SYNC, dálkové startování motoru, asistent pro rozjezd do kopce, adaptivní tempomat, systém pro udržování v jízdním pruhu apod. 

V Evropě stále chybí

Vozy řady F-Series Super Duty ani "menší" model F-150 se bohužel do Evropy oficiálně nedováží. Spokojit se tak musíme s rodinou Transit, příp. s pick-upem Ranger (včetně ostré novinky Ford Ranger Raptor). Ale pokochat se jimi občas můžeme i na starém kontinentě, a to díky individuálnímu dovozu. V Brně si dokonce můžete mastodonta Ford F-650 i zapůjčit. 



Novinky