Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

05.04.2019

Nový Ford Kuga láká na svěží značně přepracovaný exteriér a úsporná hybridní ústrojí

Před pár dny jsme se mohli poprvé pokochat pohledem na zbrusu novou generaci Fordu Kuga. Oblíbené SUV láká na svěží designové linky, úsporný pohon a ještě více místa pro posádku. Novinka by měla do autosalonů dorazit koncem letošního roku.

Elegantní a svěží vůz

Designéři na nové (již třetí) generaci modelu Kuga zapracovali skutečně výrazně. Těšit se můžeme na mimořádně elegantní a svěží křivky doplněné o charakteristickou lichoběžníkovou mřížku chladiče. Jak bývá zvykem, nová generace oproti té stávající vyrostla, což se projevuje velkoryse dimenzovaným interiérem a zavazadlovým prostorem. I přesto je ale novinka o téměř 100 kilogramů lehčí než dosluhující generace. Očekávat tak můžeme lepší manévrovatelnost a úsporu paliva. Naopak vzrostla torzní tuhost karoserie. 

Tři hybridní varianty

Ford to se svou ofenzivou vedoucí ke snižování emisí myslí vážně. Dochází tak k postupné elektrifikaci produktové portfolia, novou Kugu nevyjímaje. Nová generace oblíbeného SUV bude sice stále dostupná i s konvenčním pohonem - na výběr máte ze zážehového motoru 1,5 EcoBoost (88 a 110 kW) a vznětových agregátů o objemu 1,5 litru (88 kW) a 2 litry (132 kW). Prim ale budou hrát hybridy.

Prvním z nich je mild-hybrid EcoBlue Hybrid. Vůz pohání dvoulitrový motor řady EcoBlue o výkonu 110 kW v kombinaci s integrovaným startér-generátorem (poháněným řemenem). Pohonné ústrojí dokáže zachycovat kinetickou energii při brzdění, která je poté ukládána do lithium-iontové baterie. Uložená energie je pak využívána při zrychlování, kdy asistuje konvenčnímu spalovacímu motoru. Alternativou je pak vůz označený jako Kuga Hybrid, u něhož spojují síly 2,5l čtyřválec, elektromotor, generátor a lithium-iontové akumulátory. Tato hybridní verze se bude podle všeho dodávat i ve verzi s pohonem všech kol. Nejblíže k ideálu relativně nulových emisí bude mít Kuga Plug-In hybrid, tedy tzv. hybrid do zásuvky. Zde spolupracuje zážehový čtyřválec o objemu 2,5 litru, elektromotor a lithium-iontová baterie. Maximální výkon celé hybridní soustavy dosáhne velice líbivých 165 kW s tím, že dojezd čistě na elektřinu se má pohybovat kolem 50 km. A to je hodnota, která dost možná řadě motoristů bude stačit např. pro dojíždění do práce. Nabití bude trvat asi 4 hodiny.

Kuga se bude podobně jako stávající generace nabízet v několika výbavových stupních včetně luxusní Vignale a sportovní ST-Line. Chybět nebude celá řada asistenčních a bezpečnostních systémů, digitální přístrojový štít, multimediální systém atp.



Novinky