Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

13.05.2019

Řidič neukočíroval svůj červený Ford Mustang Shelby GT350 na Nürburgringu

Slavný okruh Nürburgring již léta přitahuje nadšence z mnoha zemí. Obzvláště proslulá je hlavně jeho Severní smyčka (Nordschleife), která slouží jako jakýsi benchmark pro posuzování jízdních vlastností vozů. A kromě automobilek představuje značnou výzvu i pro řidiče samotné, ať už profesionály či amatéry. O tom se nedávno přesvědčil i pilot červeného Mustangu GT350, který chyboval v náročné zatáčce Brünnchen. Naštěstí to odneslo pouze auto...

Nürburgring nabízí i jízdy pro veřejnost

Na německý chrám rychlosti se můžete vydat jako profesionální závodník v nadupaném supersportu i coby "civilista" s obstarožní dodávkou. Do které z těchto kategorií patřil nešťastlivec v sytě červeném Fordu Mustang Shelby GT350, nevíme, troufáme si nicméně tipnout, že druhá možnost je správná. Každopádně to není až tak podstatné. Nürburgringská zubatá si příliš nevybírá a trestá při první příležitosti. Pilotovi posílené verze Fordu Mustang se stala osudnou zatáčka Brünnchen, o které nicméně znalci okruhu ví, že dokáže nepříjemně překvapit pozdním apexem. Jako apex přitom označujeme vrchol zatáčky, tedy bod, ve kterém je vaše auto nejblíže vnitřku zatáčky a ve kterém můžete začít rovnat volant a přidávat plyn. Pokud apex trefíte přesně, jedete ideálně, tedy nejrychleji (tzn. na hranici toho, co vám dovolí fyzikální zákony a auto). Pokud na apex čekáte a čekáte, přicházíte o čas, nicméně vy i vaše auto alespoň dojedete do cíle. Třetí možností je vlítnout do otáčky příliš rychle, špatně odhadnout apex (což není na Brünnchen těžké), sešlápnout plyn a... čekat na náraz o svodidla.



Novinky