Cookies
Cookies jsou klíčové pro optimalizaci naší stránky. Pomáhají nám zaznamenávat data o používání naší stránky a ukládat další informace, které nám pomáhají poskytovat služby, jako je například srovnávací nástroj. Tyto soubory neskladují žádná identifikovatelná osobní data. Více o souborech cookies najdete na naší stránce Ochrana osobních údajů.

26. 8. 2016

Lou Fanánek Hagen otestoval nový Ford Mustang

Frontman kapely Tři sestry Lou Fanánek Hagen pro nás otestoval nový Ford Mustang. Jeho recenzi si můžete přečíst v našem novém seriálu.


Ford Mustang je prostě krásné auto! Budí pozornost zcela zaslouženě, obzvlášť po návratu ke klasice po roce 2000. Já jsem měl aktuální model s pětilitrovým atmosféricky plněným motorem, tedy žádné turbo, krásný zvuk a pocit... prostě filmový! Bulitův případ byla první věc, která mě napadla při pátrání v paměti po zjeveních se vozu. 

Sporťák s označením Mustang se vyrábí přes padesát let a byly doby, kdy měl přiškrcené motory a dost hnusné tvary. Steve poskakoval po San Franciscu v parádně zeleném autě... mě ten film nikdy nebral tolik, jako filmové odborníky, myslím, že ten Mustang a honička po slavné silnici v kopci jsou hlavním hrdinou a vrcholem celého díla.

Velké slávy se dočkal Mustang ve filmu 60 sekund, kde jsou auta v hlavní úloze a hrdinou - hrdinkou - je verze Shelby Eleanor...a nezapomenutelná je jízda Luďka Soboty na výstavu miniatur Uko Ješity na Konopišti. Auto dánského muzikanta je taky Mustang.

S logem Tří sester, bíle provedeném na červeném laku, získalo auto ještě přidanou hodnotu a byl jsem častován zdviženými palci vskutku několikrát během každé jízdy z koncertu na koncert. Projel jsem trasu Krkonoše - Morava - Jižní Čechy - Praha, cca tisíc kilometrů a byl jsem naprosto spokojený. Bylo sucho, což bylo dost dobře - zadokolně hnaná obluda na válcích šíře gumy na traktor s více než čtyřmi sty koňmi by asi vyhrála i nad systémem, hlídajícím stabilitu. Ten se dá vypnout, ale to jsem se neodvažoval. Jednak nejsem závodník, jednak to auto není moje. Ale i tak jsem jezdil rychleji, než s běžnými osobáky a litoval v místě koncertu, že už to skončilo. 

Vnitřek Mustanga je pro řidiče velkorysý, neměl jsem větší problém s nalezením pohodlné pozice, ovšem nádherně jednoduché skořepiny Recaro, kterými disponoval Focus RS by byly lepší. Počítám, že se jistě dají pořídit jako doplňková výbava. Zde musím zažehrat na módní startování bez klíče - nejsem schopen s jistotou říct, kde mám zrovna ty klíče od auta. V kapse? A jestli ano, nejsou v bundě, která je vzdušnou čarou dva metry od auta ve vorhausu? Takže se teoreticky může stát, že otevřu dveře ( auto " přečte" kódy), nastaruji a odjedu. Co se stane, až vypnu motor v zadeli na věži a zjistím, že klíče jsou na věšáku v Krkonoších? Třeba jenom plaším... Nicméně já bych chtěl klíčky strkat do zapalování a startovat jejich otočením, ne spouštět Mustanga jako kávovar! A ještě si přisadím - kufr se dá otevřít jenom dálkovým ovládáním, což je naprostá pitomost. Vůbec mi vadí zámková politika moderních aut - zamykání do půl minuty po opuštění vozidla, například. To je fígl, jak motoristovi zamknout klíče v autě, aby musel volat mechanika anebo rozbít okénko ( a objednat si nové). Omlouváno je to péčí o motoristovy věci, kdyby zapomněl zamknout, aby mu je někdo zlý neodcizil. Děkuji, já to raději risknu, než aby za mě chytračilo auto! Takto se blíží pozvolna éra Myslících strojů, kterou ve své fantastické sáze předvídal už v minulém století Frank Herbert.

Auto se tváří jako čtyřmístné, ale výběrčím z ilegálu bych ho nedoporučoval, jedině pro případ, že by jezdili ve smíšené partě dvě hovada a dva orientální karatisti.

Automatickou převodovku jsem nejdřív zatratil, drže se zažitého názoru, že správný žihadlo má mít "klacek". Nicméně automat řadí rychle jako čert a v režimu S jsem přesvědčen, že bude rychlejší něž běžný "závodník" s manuálem.

Velmi zajímavé je vnímání Mustanga okolím. Zatímco řidiči Porsche, Ferrari, Lamborgini jsou vnímáni jako v nejlepším případě zbohatlíci, co ta auta kupují i " věšákům na hadry", řidič Mustangu je prostě ten, kdo má rád klasické sporťáky. Možná to souvisí i s cenou Mustanga - pro opravdového snoba, který pije pouze pravé šampaňské a pojídá v předražených podnicích "kostky ve skluzu" je to auto moc levné. S pětilitrovým motorem o výkonu 435 koní, v kůži, s klimatizací, dobrým audiosystémem stojí cca 1,3 miliónu.

Samozřejmě, je to hodně, když uvážím, že to auto se nedá doma vysvětlit jako praktický rodinný vůz, který je trochu sportovní. Od října do dubna je jízda s ním přiškrcená vzhledem k jeho jízdním vlastnostem, které nejsou vůbec dobré na kluzkém povrchu. Rodina se tam vejde velmi obtížně a v kufru toho na chalupu taky moc neodvezete. Samozřejmě, že pětilitr žere! Ovšem můj celovíkendový průměr byl 11,5, což je neuvěřitelně dobrá hodnota! To žere moje horské Subaru Impreza z roku 1998, ovšem koní má asi čtvrtinu...

"Mustang je auto pro radost a kdo na něj má, měl by si ho koupit. Za cenu, za níž nepořídíte v Praze garsonku určitě stojí. A že udělá mnohem víc radosti, to kdykoliv podepíšu."

P.S.
Zjistil jsem od odborníků z Ford Kačmáček, že kufr se dá otevřít nejen z místa řidiče - tlačítko vedle volantu, ale i u kufru, kde je tlačítko na nárazníku. A bylo mi vysvětleno, že pokud by roztržitý řidič odjížděl s klíči poblíž auta, nikoliv však u sebe, vůz začne upozorňovat na vzdálení od klíče poplašným signálem. Mustang je zkrátka dobře připraven na jakoukoliv situaci.



Váš Lou Fanánek Hagen (Tři sestry)





Novinky